1394-09-12 07:47
1128
0
23759
مدیر حوزه علمیه استان گلستان:

حضور میلیونی اربعین امام حسین (ع) را جهانی کرد

مدیر حوزه علمیه استان گلستان گفت:حضور میلیونی در اربعین، امام حسین (ع)  را در بین جهانیان معرفی میکند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، در گفتگو با خبرنگارما ضمن تسلیت ایام اربعین حسین، این واقعه را از نظر اهمیت و اجر و پاداش زیر مجموعه زیارت حرم امام حسین (ع) بیان و اظهار کرد: در روایات متعددی داریم که زیارت سید و سالار شهیدان موجب طولانی شدن طول عمر، زیاد شدن روزی، ثواب فراوان و بهشت رفتن می شود.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان در ادامه به روایتی از امام حسن عسکری (ع) اشاره  کرد و گفت: این امام بزرگوار می فرمایند نشانه های مومن پنج چیز است که یکی از آن ها زیارت اربعین است.

وی با بیان این که منشأقوت گرفتن زیارت اربعین روایت وسنت های قدیمی است، تصریح کرد: این زیارت در سال های اخیر با استقبال خوبی رو به رو شده است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان به نکته دیگری درباره پیاده روی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس اخبار تاریخی نقل شده است که کاروان اسرای امام حسین (ع) در راه برگشت به کربلا برای مراسم عزاداری بودند و در این مسیر سختی های زیادی را تحمل کردند.

وی اضافه کرد: زائران امام حسین (ع) به تبعیت از همان حادثه سختی های مسیر را تحمل می کنند و همانند کاروان امام حسین (ع) پیاده به مقصد خود می روند.

حضور مسلمانان در اربعین مقابله با ظلم و ستم استکبار است

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان به ترویج بی اخلاقی، ظلم، ستم و جنگ و خون ریزی در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: کشورهای سلطه گر مانند آمریکا و صهیونیست ها در حال گسترش نا امنی و جنایت در کشورهای اسلامی هستند، در چنین شرایطی حضور گسترده مسلمانان در چنین رویدادی بسیار تاثیر گذار است و نوعی نماد همبستگی مسلمانان در مقابله با استکبار است.

جنایات تکفیری ها به دستور کشورهای سلطه گر استکباری است.

وی به فعالیت داعش در منطقه هم اشاره کرد و ادامه داد: جامعه جهانی در زمانی که ایران را تحریم می کنند و اجازه خرید و فروش نفت نمی دهند، داعش را نمی توانند کنترل کنند تا منابع را تبدیل به پول نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی به بررسی اتفاقات کشورهای اسلامی پرداخت و اظهار کرد: با نگاهی به جنایت های تکفیری ها، متوجه می شویم بدون اشاره و دستور کشورهای سلطه گر استکباری این حوادث تحقق نخواهد یافت.

 اربعین دنیا را متوجه میکند که تشیع در مقابل با  ظلم و ستم می ایستد

وی حضور میلیونی تشییع در پیاده روی اربعین را پیامی به دنیا دانست و بیان کرد: دنیا با این رویداد متوجه می شود، تشیع مقابل ظلم و ستم می ایستد و امام حسین (ع) را به دنیا معرفی می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که بیش از 20 میلیون جمعیت در یک روز یکجا جمع می شوند، ادامه داد: با این اتفاق، دنیا می پرسد چه شده و همه می گویند امام حسین (ع) است و این قیام چهره ای جهانی تر به خود می گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در ادامه، به بیان روایت دیگری از امام حسین (ع) پرداخت و افزود: در زمان ظهور هم امام زمان (عج) خودش را با امام حسین (ع) معرفی می کند و جملاتی که بیان می کند اشاره به ایشان دارد.

وی با بیان این که معرفی امام حسین (ع) زمانی تاثیر گذار است که تمام جهانیان او را شناخته باشند، تصریح کرد: اربعین و حضور میلیونی کمک می کند امام حسین (ع) در بین جهانیان معرفی شود.

این محقق حوزوی اظهار کرد: مردم ایران هم به صورت خاص استقبال زیادی از این واقعه می کنند و هر سال بر تعداد زواری که از ایران به کربلا اعزام می شوند افزوده می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته برای 700 هزار نفر و امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر ویزا صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی به حضور روحانیت در اربعین اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه هم چه در قالب روحانیون کاروان و چه به صورت مستقل در این واقعه حضور دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گلستان بیش از 200نفر از کادر، اساتید، طلاب و مبلغین حوزه علمیه، شامل 10 نفر از کادر، 20 استاد، 3 نفر ستاد، 160نفر طلبه و 15 نفر مبلغ در اربعین حضور دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.